reklama

Závisť, alebo prehnané ego?

Nedávno som sa  po dlhšom čase stretla zo závisťou. Už len to slovíčko je dosť zvláštne, mňa trochu odpudzuje. O Slovákoch samotných sa vraví, že sme národ nežičliví. Ak mne zdochne koza, susedovi nech zdochnú hneď dve!  No, ja sa celkom s týmto  neztotožňujem, aj keď musím súhlasiť, že ja som závisť druhého človeka tiež trošku okúsila.  Ale len taký kúsoček.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Pamätám si, keď moja spolužiačka silou mocou chcela mať čierne vlasy podobné tým mojím. Tak si ich zafarbila čiernou farbou. Nevyšlo, jej krásne dlhé ryšavé kadere mali jedného dňa zelený nádych. Keď som prechádzala okolo ich vežiaka zo školy domov, jej dvaja mladší bratia mi vyliali na hlavu nejakú zapáchajúcu zmes vody a ani neviem čoho ešte. Pritom ale nezabudli zakričať: Ani ty nebudes mať to, čo nemá naša Zdenka....

Úsmevné, však? Na autobusovú zastávku som však este dlho chodila po opačnej strane chodníka........

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Závidieť niekomu niečo hmotné, či nehmotné, je pre mňa úplne zbytočné. Viem, že ja sama šťastnejšia nebudem, ak budem mať to, čo majú druhý. 

Čo je ale ešte horšie, existuje taký trošku neštandartný, aj keď veeeeeľmi častý prípad spojený zo závisťou. Akýsi druh skývania sa za závisť. Len sa to tu tak hemží naokolo ľuďmi, ktorí všetko zhadzujú na závisť druhých.....

Vstávať ráno každý deň a vsugerovať si, že všetci mi len závidia. Ak ma niekto kritizuje, tak závidí. Ak niečo niekto posudzuje, to preto že mi závidí a nič mi nedopraje. Som krásna, milá, citlivá, pôvabná, pravdovravná, nemám žiadnej vady. Moje rozhodnutia sú vždy jedine správne, všetko čo robím robím úžasne a zvládam to s ľahkosťou. Všetci naokolo, ktorý majú čo i len o chĺpok odlišnejší názor od môjho tak mi určite len závidia. A ak nezávidia, tak určite budú. Pretože ostatní sú neschopní, iba ja som taká úžasná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pardón, ale to je už na mňa trošku veľa. Čo to s nami ľudmi je?

Je možné aby veľkosť ega prevládala nad zdravým úsudkom človeka? Je toto strach zo závisti ostatných? Alebo to len narcistické JA sa ozýva ako povrchné dieťa v nás. To už sme poniektorí takí zaslepení svojou veľkosťou a bohorovnosťou, že necítime misky váh zla a dobra? Skúsme sa trošku odbremeniť od dokonalosti vlastného ja a pozrime sa na život triezvo. Nezaškodí....................

Monika Menyhertova

Monika Menyhertova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som človek s chybami..... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu